genomminblick.blogg.se

Fast jag vill tro att jag är poesi, är jag bara en galen estet

"Varje träd har en rot, varje hus en byggd grund. det är bara min som ryckts bort från mig"

Publicerad 2016-02-03 20:02:04 i Allmänt,

Hej och allt sånt! Jag vill verkligen inte blogga just nu så ni vet, men jag gör det ändå. I övrigt mår jag relativt bra, tror jag.
Rubriken är inte sååå dramaqueenig i sitt sammanhang, men från "ditt kvarter" med Säkert som är bästa låten i världen för tillfället, som jag nyss upptäckt.
 
Så. Måndagen den 25 januari började med sång, men då fick jag inte sjunga, utan göra a vista-mush istället, vilket var mindre kul. Jag tror vi hade en relativt trevlig lunch sen, innan mentorstid följde. Sen hade vi det hatade hatade gemuprovet som jag fasat för. Och jag var the master of dubbelkolling, för jag kollade mina svar typ fem gånger, för jag är så slarvig på gemu. Men, till sist var jag klar, och hade typ huvudvärk eftersom jag dubbelkollade allt mentalt, även det jag egentligen var säker på, which doesn't make sense. Men, det hände, och sen åkte jag hem och var jättejättetrött.
 
Tisdagen den 26 började med koskos, vilket alltid är lite småhelvetiskt, men det har jag lärt mig deala med. Nästan. Sen satt jag i kafféet och hängde innan vi hade matte och engelska. På den sistnämnda fick vi en rolig uppgift om en låtsasresa till ett engelskspråkigt land och vi skulle komma på karaktärer. Vi var relativt flummiga, men lite lagom produktiva (för vi jobbade i grupp).
Efter det så var det lunch, följt av historia, då vi pratade franska revolutionen (och jag pratade av någon anledning om les miserables med tillhörande åttan-hype). Slutligen var det svenska då vi gjorde något tråkigt, innan jag drog hem, och det var det med det, tror jag.
 
I onsdags började dagen med gemu, då jag fick mitt provresultat. Och, jag fick alla rätt!!! För jag är awesome! Glädjen var enorm! Förutom det gjorde vi massa mush som jag inte minns (bravo Paulina, du har prov igen om en vecka...). Efter gemun var det lunch, följt av att jag fick sitta och ha telefonmöte i en övningsrumskorridor vilket var rätt så oangenämt. men mötet gick snabbt och smidigt, och sen var det gympa som jag inte var med på pga förkylning. Men sen kom jag hem och allt sånt.
 
I torsdags var det engelska igen, en väldigt mysig sådan. Vi fortsatte flumma loss om vad bland annat nyckelharpa och nykterist heter på engelska (med tillhörande översättningar). Vårt karaktärsgäng blir även minst sagt... kul. Sen kom jag och Daris in i ett mode då vi satt och sjöng, och ett tag satt halva klassen och klappade takten till don't stop believing, medans jag, Daris och någon mer sjöng. Det är så här vi esteter har lektion.
Sen var det lunch, matte och svenska (som är tråkigt), och sen lagade jag köttbullar och mos med Elvira. Eller jag gjorde vegetariska köttbullar faktiskt, men ändå. De blev totalt Amazing och jag är the master of mosmaking. Så, nu vet ni alla att potatismos är min grej.
 
I fredags började dagen med ensemble, men ingen lärare fanns. Dock valde vi de låtarna vi ska köra. Alla låtar som folk tog med sig var typ bra, men vann gjorde en Florence-låt samt en blues/country-isch-låt med banjos och munspel inblandade. Mysfaktorn är hög! Sen satt jag i kafféet jättejättelänge med folk, innan jag stack på ett kort läkarbesök. Jag kom sedan tillbaks, åt lunch och hade historia, då vi inte pratade om les mis, men däremot om franska revolutionen. Sen var det matte, och sen drog jag hem. Det var nice, för jag skrev nästan klart en låt som jag tänkte ha i rubriken, bara det att den speglade inte min sinnesstämning lika bra (fortfarande inte sååå dramaqueen som det låter). Men, låten blir bra, med vackra C7:or och C#maj7:or involverade. Sen åta middag och fredagades sig, typ.
 
I lördags segade jag bort delar av dagen, innan jag och pappa åkte in till stan för att köpa hörlurar till mig. Det hände, och sen hamnade vi på ett fik, där Elvira sedan kom och hämtade upp mig. För vi skulle gå och se på konsert, närmare bestämt Sofia Thelin med Emma Carolina som förband. Vi var grymt peppade, men vi hade massa dötid innan konserten. Så först handlade vi mat och kvalitetskalorier (för konserten var en picknick-konsert då en skulle ha med mat). Sen hamnade vi av oförklarlig anledning på BK för att döda tid. Där fick jag bland annat höra av Elvira att jag är ologisk och har konstiga relationer med folk, och jag kallade henne för bra stalker (som i visuell stalker, if I make any sense at all).
Sen gick vi till Victoriateatern, som visade sig vara en jättejättemysig lokal som var gammal, med små mysiga bord och grejer. Men där satt vi och åt och pratade, innan första punkten, Emma, stod på programet. Jag hade inte sett henne live förut, och det var intressant. Dels körde hon glasslåten, vilket är en låt jag hört massor om, fast inte hört. Sen körde hon paris med en inlevelse i rösten som chockade mig totalt, för att slutligen avsluta med ett jättejättefint arr av nedslag. Jag är otroligt för!
Sen var det en kort paus innan Sofia Thelin började uppträda. Hon var väldigt duktig och använde cellos och jobbade med vals-isch-musik. Hon sjöng om mens och att inte kunna sova, och massor utav annat fint. och läste fantastiska dikter som dock inte var hennes. Och just det, en låt om sexuella övergrepp/trakaserier också. Amazing again!
Efter konserten tog jag mig dock hem rätt snabbt, och gick och la mig. Innan jag la mig hann dock Linus vara superdupersöt över text mot mig. Jag var deppig över en grej som hänt, och han tröstade mig jättefint. Så trots mina deppiga tankar somnade jag ändå med insikten att jag har en otroligt fin vän! <3
 
I söndags vaknade jag och mådde betydligt bättre, då jag sovit ut och allt, vilket jag inte hade gjort på ett tag. Men jag åt frukost och sånt, pratade med Linus om gårdagens tankar, musik och massor av annat som vanligt. Sen chillade jag basically bort den dagen, innan jag hade ett kort telemöte med forumgruppen, och drog sen till Systerskapskörmöte. Det var lika mysigt som sist, och vi hade många intressanta diskussioner. Bland annat skvaller om vår koskos-lärare samt om individuella val (vi pratar väldigt mycket skolmush har jag märkt). Vi gjorde även väldigt mycket business också, vilket var Amazing!
 
I måndags hade jag sång igen, men fick fortfarande inte sjunga, vilket fortfarande är B. Sen var det lunch, då jag tror att jag hade fina samtal med folk. Sen mentorstid, gemu och sedan kör. Där fick vi altar och sopraner "sakta vi går genom stan" kastade i ansiktet (varför får aldrig manskören egna låtar?). Arret var dock fint om du frågar mig. Men sen drog jag basically hem.
 
Igår var det koskos igen, matte och ingen engelska. Istället gick jag och Hillamari och åt lunch för tidigt, och hamnade i ett mode där vi blev jättejättedjupa. Vad hände ens? Våra hjärnor blev kaos, in a good way though. Sen satt jag och övningsrumade rätt länge, och försökte spela in slaskdemo på nyskrivna låt (som blev klar i lördags), vilket gick sådär. Sen var det dock historia, och svenska som var tråkig.
 
Idag gick jag upp tidigt och allt sånt för att jag skulle ha gemu. Frustrationen som sedan uppstod när jag insåg att vi ingen gemu hade var hemsk. Men, jag läste, chillade med livet och sånt. Sen åkte jag till skolan och hade gympa, då vi körde en taktil hinderbana (alltså att folk körde den med ögonbindel). Folk fick totalpanik och jag försökte vara deras mentala stöd (för det tyckte folk jag skulle vara). Men efter det gick jag och Elvira och köpte present till pappa, samt en blus till mig. Sen hamnade vi visst på ett fik och åt middag.
 
Men nu är jag hemma igen, och har bloggat klart.  Yaaaay! Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela