genomminblick.blogg.se

Fast jag vill tro att jag är poesi, är jag bara en galen estet

Asså världen, deala med att jag inte pallar fenomenet rubriker...

Publicerad 2016-01-24 19:36:01 i Allmänt,

...för en granne borrar, jag har lots of business to do och jag har stort jätteprov imorgon och har småpanik. Men ändå gör jag det här och jag förstår ärligt inte varför, för vem läser ens? Mycket är oklart i livet.
 
Anyways. Torsdagen den 14 tror jag inget särskilt egentligen hände. Vi hade lektioner typ, ungefär som vi har mest. Elvira hämtade mig och mat lagades. And I Think it was basically that.
 
Fredagen den 15 hade vi åtminstone första ensemblelektionen med gamla bandet igen. Vi hade vikarie och det var en sån där vidrig lärare som ger en grejer alla tyckte var svinsvåra och förväntade sig att vi skulle fatta. hans kommentar var typ att "det här är basic". Men, vår grupp behövde utmaningar, och det börjar faktiskt likna något, så jag är nog trots allt för. Men då var jag det inte i alla fall.
Efter ensemblen hade jag massa håltimme då jag hann hänga i övningsrum och stå och diskutera politik med Emmy och Filippa. (och for fucks sake grannar, sluta borra!!!) Politikdiskuterandet hade kunnat vara mer angenämt, men det fungerade ändå. Sen var det dock lunch (för sånt är vårt schema nu för tiden) och då satt jag och ovan nämnda människor och roade oss över oktaven Emmy valde att prata i (en kan säga att det hördes att hon är förstasopran...). Efter det var det historia och sånt, då genomgångar hölls och inget kul hände. Sen satte jag mig och repade ett litet slag (för sånt behövdes), och sen åkte jag hem och chillade rätt så mycket.
 
Lördagen den 16 var tanken att i stort sätt helt ägna åt plugg, och mycket av dagen blev också väldigt produktiv. Med undantag från ett avbrott då mat intogs (och jag åt en av de äckligaste humusarna jag ätit...) och affärer kollades.
 
Söndagen den 17 var en sån där waste-of-time-dag väldigt mycket. Jag pluggade dock, och hade telefonmöte med forumgruppen. Och sen åkte jag på systerskapskörmöte. Japp, en sån har skolan, och jag blev medlem rätt så nyligen. Så, jag åkte någonstans med en taxi, blev uppmött och insläppt i en helt galet mysig lägenhet där dyrkande av Regina Spector var viktigt och sånt (eller ok, hon spelades och folk kom in på att hon var Amazing). Utöver det serverades te och många diskussioner hölls. Vi bestämde basically vad vi ska försöka göra under terminen som kommer. Utöver det diskuterades det hur det är att spy i sin rektors badrum samt hur det skulle vara att käka middag hemma hos vår gemu- och körlärare. Allmänt skvaller hände även, samt lyssnande på lärares låtar som låg på youtube. Massor av annat mush som var mycket underhållande diskuterades även. Och alltså, alla var jättesöta och overexited över att jag var det, i synnerhet en jättesöt Ingeborg. (alltså jag drar till mig folk med gammalnamn, för det var på ledsagaringrid-nevå)
Men sen kom jag hem, åt mat, pratade förmodligen i telefon och sov.
 
I måndags var det studiedag i dubbel bemärkelse. För det var basically vad jag gjorde den dagen. Ambitiöst as hell.
 
I tisdags började dagen med mitt hatobjekt koskos vilket aldrig någonsin är kul. Jag överlevde dock, och matte hände, och engelska då folk höll sina enminutstal. Jag var inte en av dem tyvärr. Men sen var det lunch och historia med en film som inte make:ade sense in any way, så jag försökte inte ens fatta. Sen var det svenska som jag också var rätt så emot, men det funkade.
Och det var det med den dagen.
 
I onsdags satt jag ungefär hela tiden och lärde mit notskrivningsprogram. Det var jobbigt mina vänner! Riktigt jobbigt. I slutet av dagen kunde jag typ inte det mest basic alls när jag fick ett notpapper framför mig, för jag var så trött i huvudet. Och det var dessutom något mush med massa förtecken, olika oktaver och grejer som var jättesvårt att hålla reda på för jättejättetrött Paulina.
Men, jag överlevde, kom hem och podlyssnade och åt middag innan skola igen, för sångkonsert hände. Jag kom dit och gjorde soundcheck, gick ner i ett övningsrum och värmde upp och körde... inte alls. Eller asså jo, jag körde, men det var ungefär lika antiklimaktiskt som jag försökte få texten till att bli. För det gick åt helvetets helvete. Så... inte bra. Och alla andra var jätteduktiga, så jag är ännu mindre för.
 
I torsdags började dagen med hälsosamtal med en märklig skolsyrra måste sägas. Är inte för. Sen gick jag och hade engelska och höll mitt tal, vilket inte gick bra för ingen fattade vad jag menade. Valde nog lite fel ämne... Anyway, lunch, matte och svenska hände, innan Elvira kom och vi lagade en märklig pastacurry typ. Den blev ändå helt okejgod, men det var... mystiska grejer inblandade.
 
I fredags hade jag ensemble då vi fortsatte med svår låt, och det kommer bli Amazing trots allt. Och min sånggrupp är fortfarande jättejättemysig! Efter det satt jag i kafféet jättemycket, blev kallad supersnäll av Tindra och hade trevliga tider. För jag kom helt random på idén till en ny låt. Kryptiska grejer och eventuellt alitterationer utlovas. I övrigt var det som sagt allmänt gött häng, innan historia med tillhörande skum film tog vid. Därefter var det matte, och sen drog jag hem, packade det sista och sånt innan jag blev hämtad av Elvira och jag tog mig till centralen. Innan det hann jag dock med att få orimligt översvallande beröm för min nyårsvals som jag skickade till henne (just det, jag blev dagen innan jämförd med Regina Spector för just denna vals, vilket är obetalbart).
Väl på centralen tog jag mig till mitt Växjö-tåg och satte mig på det, pratandes med Lena om allt från livet som estetare till styrelseåret. Vi konstaterade att det samma har varit väldigt bra. Väl framme fick vi vänta rätt så länge på en försenad Lucy, men sen gick vi till kansliet och dumpade väskor innan vi gick och åt mat. Den var god och hänget var mysigt i största allmänhet. Jag och Lucy satt och diskuterade RFSL ungdoms medlemsträff, och jag konstaterade att jag verkligen borde investera i ett medlemskap i ovan nämnda förbund, för det verkar vara Amazing. Vi snackade även om olika twittrare och om bra sommarprat (och kärleksförklarade Saga Becker).
Efter maten gick vi i snaxgruppen och handlade snax. Det var lite kaosartat, men det gick bra. På hemvägen hade sen jag, Lucy och delvis Linus en jättefin sexualitetsdiskussion, som var otroligt vacker. Sen kom vi hem och tårta gjordes eftersom det ju är sista livesamanträdet. Jag hade kul åt Lucys långa engelska svordomsramsor och en hel del gitarrande och sjungandes hände. Bland annat the Cave, vilket alltid är Amazing.
När tårtan till sist var klar, satt folk och diskuterade allt möjligt, och det slutade med att vi skrev verksamhetsplan mitt i natten. Är ändå för. Men till sist, vid typ halv 3, gick vi och la oss.
 
Igår vaknade vi och var ändå relativt pigga, för att vara osss. Men vi tog oss upp och åt frukost och mötandet började. Vi var lite oseriösa till och från, men mötet flöt ändå på väldigt bra, med avbrott för görande av pink lady. Lunch åts på kansliet (som inhandlades på Subway), och allt var bra och sånt. Samanträdet avslutades med tårta innan folk drog hem.
När folk (förutom jag, Linus och Lena) hade dragit hade vi tre uppsökerikväll. Det var tämligen intressant och innefattade bland annat mordhot från min sida, och märkliga telefonmässiga återseenden. Mer än så säger jag inte. Efteråt drog Lena hem, medan jag och Linus hängde kvar på kansliet, då vi skulle göra det en natt. Så vi gick till fyra krogar och åt mat, drog tillbaks till kansliet och hängde. Jag fick reda på att jag är en dålig stalker, vi skrev med Pianopojken, åt snax och pratade om allt möjligt. Kort sagt hade vi en rätt chill kväll.
 
Idag vaknade vi rimligt, men låg och drog oss. Under den tiden hann vi bland annat ha ett väldigt fint super serious business-samtal som jag är för. Men till sist kom vi upp och åt frukost, gjorde massa business innan vi drog hem.
 
And it was basically that. Så, gemu, nu jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela