genomminblick.blogg.se

Fast jag vill tro att jag är poesi, är jag bara en galen estet

"jag drömde en dröm vars budskap var klart. Har jag tagit till mig det än?"

Publicerad 2017-02-18 21:50:08 i Allmänt,

 

Nämen hejsan och allt sånt! Long time, no see. Vet ni varför? Jag har varit inne i en pluggbubbla som heter duga, och det har inte varit trevligt alls må jag säga. Så det är typ vad jag har gjort under veckorna, och kommer därför inte skriva om dem så mycket. Istället kommer jag skrivaskriva om helgerna, och typ i korthet nämna något extra spektakulärt ifall något sådant finns.

 

Rubriken är ett citat från min senaste låt "mitt undermedvetna talar allvar", vilket ungefär sammanfattar hur jag känner kring ämnet at the moment.

 

Vecka 4, vad hände då? Jag försökte mig på att lära mig en svinsvår låt på en kväll (och det gick bättre än förväntat faktiskt). Jag skrev även en del musik denna vecka (typ skrev klart "hyllning till en fallen agitator"). Och så pluggade och panikade jag över livet, bland annat genom att stå och halvt hyperventilera i ett kök...

 

Den fredagen hade jag dock studiedag och åkte upp till Stockholm svintidigt. Jag kom dit, mötte Linus och konstaterade att Stockholm inte kan det här med falafel... Sen åkte jag till en reklambyrå med jättemysiga lokaler och hade möte om US nya logga. Tydligen såg jag dock ut som Donald Trump i deras stolar, mindre för. Jag och Linus konstaterade sedan även att när jag anstränger mig för att se fokuserad ut, ser jag extremt död ut. Efter loggamötet fikade vi med Barsam, en av Linus kompisar. Jag är väldigt skeptisk till denna människa i ärlighetens namn, men aja. Sen typ åkte vi ut och dumpade oss själva på hotellet trot jag (och älgade runt i Solna...). Efter en stunds vila åkte vi in till Centralen för att hämta riksstyrelsen. Sen, tillbaks ut igen... Middag på ett pastaställe med god mat hände efter det, och sen satt vi i baren och drack alkoholfria drinkar och pratade djupheter. Jag blev även lite retad för min brist på logik...

 

Den lördagen vaknade jag rätt så pigg tror jag, och jag och Lucy (som jag delade rum med) körde mycket intressant ledsagarstil och åt frukost (AKA massa äggröra, vita bönor och ugnade tomater nomnom). Sen drog vi till kansliet och hade möte. Mycket trevligt. Sen åkte vi och åt lunch på ett ställe som var stängt. Eller, vi skulle ha gjort det så vi fick hitta ett random annat ställe som var öppet... Lite B, fast jag åt en jättegod sallad (som Lucy får cred för, i vanlig ordning när det kommer till mat). Sen var det mer möte, som jag blev mycket mer disharmonisk över. Den känslan höll tyvärr i sig under hela den kvällen. Men, det hände och sen sprang vi omkring för att försöka hitta mat, för stället vi skulle ätit på var fullt. Sen såg vi hundraettåringen, en ganska rolig film som fick mig på något bättre humör. Dock hade en behövt se den första för att fatta den...

Efter filmen var jag jättetrött, men jag satt och fixade lite tekniskt mojs innan jag gick och la mig. Innan jag och Lucy somnade hade vi ett fint samtal om crushes (det börjar nästan bli vår grej när vi ses...). Hon fick en del internskämt förklarat för sig kopplat till det. Sen så hade vi en fin sexualitetsdiskussion också, bra grej.

 

Söndagen var också bra då ännu mer äggröra hände (för då är jag alltid glad). Sen hände ännu mer möte samt en lunch på Tomatis. Där synkade två internkopplingar ihop på ett sätt som gjorde att jag kände mig miserabel och lite deppig. Sen hade vi samtal med verksamhetsrevisorer, och sen drog vi hem. Jag fick springa och fixa mat, innan jag hade ett misslyckat skype-möte på ett tåg...

 

Vecka 5 var också pretty much plugg, och så mer plugg, och så lite mer plugg. Och så började jag på en ny låt som jag är mycket för. Jag fortsatte kämpa med kaosiga improvisationssolon, samt hade musikteoriprov och grejer som gick åt skogen. Jag var även med om att inom loppet av två minuter totalt tappa respekten för en lärare. Och jag är obs inte en lärarhatisk människa.

 

Under helgen firade jag dels min käre far som fylde år genom att käka fancymiddag. Sen gjorde jag nog klart allt pluggande. Jag hade även ett av de mer givande systerskapskörmötena jag haft på länge, då vi bestämde bra beslut samt insåg att vi kan mycket av det vi gjorde våren förra året, och att det vi gör nu blir amaaazing!

 

Vecka 6 började med en friluftsdag som gick åt skogen i vanlig ordning. Jag skrev klart låtar och var sur på ett piano som inte kom denna vecka, för jag ville ha det! Nu har det det, men det var försenat...

 

Fredagen denna vecka hade jag dock en mycket fin kväll. Jag skulle gå ut och äta med de där Linus och Sebastian, med order om att klä mig fancy... Sagt och gjort, uppklädd tog jag mig till hans studentbostad där jag möttes av två väldigt högt sjungande herrar. Så jag hängde på en massa random låtar. Sen försökte vi dansa, och det gick rätt bra för dem, inte lika bra för mig... Linus fick även ett fantastiskt roligt skrattanfall vilket resulterade i att han låg och kravlade på golvet och falsettskrattade. Det skrattet och dess oktaver utlöste i sin tur ett mindre skrattanfall för mig. Sen det faktum att han låg där i typ fem minuter, oförmögen att prata...

 

Efter ett tag tog vi oss till sist till ett matställe som tydligen kallades Hörnan, men heter något annat som jag alltid glömmer. Hur som helst var maten där fantastisk, och vi hade fina samtal. Mitt i allt dök Emma med en Anna-människa upp (jag hade ingen aning om att hon skulle komma). Det var trevligt. Jag och Emma satt och höll med varandra om att Linus borde lära sig det här med alkoholsmak och inte typ bara dricka cider, samt att han inte alltid vet vad han pratar om. Sen tog vi en fin bild innan min hemtaxi kom och jag var tvungen att lämna en efterrätt...

Kort sagt, mycket harmonisk kväll.

 

Helgen minns jag inte riktigt vad jag gjorde... Eller, i lördags hände inte så mycket. I söndags pändlade jag fram och tillbaks till Göteborg över dagen för att vara med på Västs styrelsemöte. Det var lätt nostalgiskt att vara på kansliet igen. Jag träffade även Vispen vilket var länge sen, och vi satt och konstaterade the awesomeness of avokados. Bra grej. Sen skälde jag ut styrelsen och de blev sura på mig... De förtjänade dock den utskällningen...

 

Vecka 7 har varit betydligt lugnare. Massa deadlines har skjutits på av snälla lärare som haft mercy med oss. Ett musikteoriprov hände, det gick inte bra. Jag har lite tankar på det här med låtar som har börjat gro. Jag fick även mitt efterlängtade piano, vilket är riktigt, riktigt nice, för jag var så sjukt trött på det gamla. Ljudet är som ett akustiskt och känslan lika så. Fast, ett helvete att montera...

 

Idag hade jag även en skum dröm och en skum natt. Jag drömde om döende delfiner, sen vaknade jag och kunde inte somna om... Ganska B i ärlighetens namn. Så jag har varit helt död denna dag... Jag hade dock ett samtal med Linus som var oerhört fint. Först blev vi båda tårögda när vi pratade om hans förflutna och hur det har påverkat och grejer. Sen berättade jag om min dröm och han var jättejättejättejättesöt och jag ville typ ligga i en boll och gråta för jag var i ett sånt mode. Och efter samtalet fortsatte vi typ kärleksförklara varandra jättemycket och jag kunde inte hantera...

 

Och det var det... Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela