genomminblick.blogg.se

Fast jag vill tro att jag är poesi, är jag bara en galen estet

2016 års årssammanfattning

Publicerad 2016-12-31 13:44:04 i Allmänt,

Hej! Hoppas ni mår bra och allt sånt där. Just nu sitter jag hos Linus och han sitter och skriver årssammanfattning med... Jag känner mig väldigt harmonisk måste jag säga, och jag är pepp på det här med nyår. Men, årssammanfattning var det, so here we go!
 
2016 kommer jag minnas som ett väldigt grått år. Inte ens att en massa negativa kaosgrejer händer, utan att inte alls mycket hände. Eller snarare att inte så mycket i min utveckling som person hände, vilket verkligen hade behövts. Jag minns att jag mådde väldigt dåligt på förra nyår eftersom jag kände det som att allt var tämligen hopplöst. Det är känslor jag har behövt struggla med under året, och inte riktigt vetat hur jag ska hantera.
 
Våren 2016 vet jag inte riktigt hur jag ska beskriva. Vårvintern var oerhört deppig hur som helst på diverse olika plan. Denna gråhet förföljde mig lite in i våren. Min kreativitet låg på väldigt låga nivåer och kärleksmässigt var det väldigt förvirrat. Jag funderade väldigt mycket över min sexualitet denna vår, vilket var konstruktiva och bra funderingar. Förutom de funderingarna var Systerskapskören något väldigt positivt under våren. Vi hade många spelningar och en väldigt tight gemenskap, och jag var lite chockad över att jag kände mig relativt trygg i det sammanhanget. Jag la också grunden till ett antal fina relationer denna vår vilket var fint.
 
Sommaren... Hur ska jag beskriva den? Jag gjorde väldigt många olika grejer och reste i princip konstant. Dock kände jag att jag inte gjorde mycket vettigt eftersom sommarjobb inte var en av de sakerna. Dock kom jag med i Riksstyrelsen vilket jag var oerhört peppad på at the time. Jag åkte på en Venedigresa och var på Pride och grejer, RS-kickoff och en releasekonsert som var inspirerande på många sätt. En kaosartad men fin USA-resa hände också.
Denna sommar hade jag väldigt mycket kaos i en relation, vilket jag faktiskt skrev låtar om och grejer. Denna relation analyserades flitigt av massa människor och många fina samtal om den hände. En annan relation analyserades också, men den var inte så kaosartad, eller kanske kaosartad på ett annat sätt. I don't even know.
 
Hösten hag jag av någon anledning känt mig betydligt mer hoppfull inför livet än på våren och sommaren. Egentligen har inte så mycket förändrats, men det har bara känts som att livet trots allt flyter på. Jag hade en kaosartad och väldigt skum korten-på-borden-vecka denna höst, som betydde oerhört mycket för mig. Den avslutades genom att ge ett långt kaos som huvudsakligen gått i moll en mer durig ton. Det var nog dagen efter det jag kände mig som allra gladast det året. Jag var också på RFSL Ungdom-grejer och insåg att det kan bli början på en lång och fin historia av engagemang, då detta förbund är och förblir fantastiskt.
Trots det har jag denna höst strugglat en hel del med stress och annat. Jag har haft saker över öronen i princip hela tiden, och känt en enorm prestationsångest. Jag har också funderat en hel del över hur jag hanterar det här med människor och hur jag ska jobba med det, vilket har varit väldigt jobbiga funderingar som jag ännu inte är klar med. Det känns dock skönt att jag påbörjat det arbetet, då det verkligen behövts.
Jag har under hösten även varit olyckligt kär vilket stundtals varit jobbigt. Stundtals har jag dock mest varit glad över att bara vara kär och kunna njuta av det. Men också det har fått mig att fundera en del över på vilket sätt och för vilka människor jag faller, vilket hör ihop med mina andra funderingar.
 
Vintern har fortsatt i ungefär samma tongångar som hösten, så jag har egentligen inte mycket mer att säga där. Jag har dock lussat med Systerskapskören vilket har varit väldigt viktigt och så oerhört fint. Jag känner verkligen hur mycket jag tycker om kören och människorna i den och hur fantastiskt kul det är att göra det vi gör.
 
2016 har varit ett oerhört viktigt musikaliskt år. Jag har inte varit särskilt produktiv med mina 9 låtar, men jag har lärt mig väldigt mycket. Under sommaren fokuserade jag oerhört mycket på min musik och att förstå vad jag gör och vad jag behöver jobba med, vilket gav resultat när jag började tvåan. Att jag nu går arrangering komposition har också blivit väldigt viktigt för hur jag tänker kring musik, och detta har så smått börjat ge rent konkreta tekniska resultat. Jag har också börjat inse att jag vill jobba med musik på något sätt i framtiden, vilket har gjort att min ambitionsnivå har höjts markant, och jag har verkligen övat som en blå på typ allt. Eftersom mitt reflekterande, researchande och övande har gett resultat har detta lett till en god cirkel i mitt musicerande.
Jag har också deltagit i många musikaliska projekt av varierande kvalite, vilket har varit mycket lärorikt. Jag har fått utmana mig själv och mitt sätt att musicera i dessa projekt. Samt det faktum att jag tenderar att bli en solomusiker har ju också utmanats just eftersom jag samarbetar med andra.
 
Nu har jag samlat ihop, utvärderat och reflekterat inför 2017, så som jag alltid gör. Jag inser att der här året kan både bli väldigt kämpigt, men också väldigt bra. Jag har en hel del jag behöver ta tag i som jag skjutit på att ta tag i lite för länge, men när jag väl gjort det hoppas jag att det ger resultat. Jag känner mig betydligt mer hoppfull inför 2017 än vad jag gjorde inför 2016, vilket känns oerhört skönt. Jag har dock känslan av att det här året kommer bli väldigt viktigt på många sätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela