genomminblick.blogg.se

Fast jag vill tro att jag är poesi, är jag bara en galen estet

Döda inte världen, låt världen döda dig!

Publicerad 2017-01-05 21:34:43 i Allmänt,

Hejsan hejsan och allt sånt! Hoppas ni mår bra. Jag är inte så pesimistisk som rubriken ger sken av, men jag känner mig i nuläget typ rastlös... Skumt det där.
Rubriken var något Linus kläckte ur sig under vårt nyårsfirande. "Döda inte världen innan världen dödar dig" var också en variant av citatet.
 
Fredagen den 30 dec åkte jag och mamma in till stan, efter att ha packat och sånt dårå. Inne i stan gick vi till Andrum och åt fantastisk rotfruktsstroganof med Isak och hade trevligt. Därefter gick vi runt på stan och fixade julklappar (och min bror skämde ut mig, men detta gjorde en kassamänniska imponerad...) samt presenter mamma skulle ha med sig och grejer. Vi älgade runt där rätt så länge innan de dumpade mig på tåget mot Jönköping, där jag mestadels satt och tog det chill. Dock hade tåget inga utrop så jag var nära att hamna i Bankeryd, men som tur var hände inte det.
 
Väl framme i Jönköping möttes jag upp av en Linus och vi tog oss hem till honom. Väl där blev vi mötta med tacos och guacamole (nomnom), samt så hade jag och Linus fina samtal. Förutom det delades julklappar ut denna kväll. Jag fick en chokladprovning vilket var mycket fint. Linus fick bland annat en fickplunta som han blev orimligt glad över, samt fancy colaglas. Linus gjorde även massa business denna kväll, samt vi sjöng en del, bland annat försökte vi oss på "dialog mellan älskande, del X" (för mig gick det i alla fall nästan bra...)
 
Lördagen den 31 vaknade vi relativt sent och jag försökte få upp Linus relativt tidigt efter att vi vaknat. Jag har en issue mot att vakna efter 10:30, klockan var 11:15... Men till sist kom vi upp och jag möttes av att Linus mamma hade stält en kaffetermos och en kopp vid min plats. Gulle! Men frukost intogs och sen skrevs årssammanfattningar, vilket för Linus del tog ganska stor del av dagen... Han tyckte lite synd om mig som satt och väntade under denna tid...
Under nyårskvällen åt vi även middag i form av vitlöksbröd med myyycket mosarella till förrätt, oumph-planka med göttiga grönsaker och bea till huvudrätt samt panacotta (vegetarisk) och pink lady till efterrätt. Nomnomnom. Jag skälde dock en del på Linus för att han hade kebabsås på sin laxplanka och jag står fast vid att det är ett brott mot oskrivna matregler. Det var även väldigt fint av Linus mamma som gjorde all mat åt inte bara oss utan Linus lillasyster med kompis. Planen var att vi skulle göra the main job men att hon skulle vara behjälplig...
När Linus till sist var klar med årssammanfattningen tog vi det ganska chill och spelade en del gitarr (eller Linus spelade dårå). Sen sista timmen innan tolvslaget tillbringade vi genom att jag skrev under årsmötesprotokoll (!!!) samt läste US-rapporter, och surade lite över bitches här i världen... Sen gick vi ut och kollade på fyrverkerier och skålade och allt sånt. Linus höll en tämligen o-pk utläggning om tjänstefolk samt hade ett skumt samtal med en vän. Jag ringde till Adam, Erica och Emma (fast mest Adam för det var han jag pratade mest med), och vi hade en kort men fin ordväxling. De är fina, de där.
Efter tolvslaget gick vi och spelade digital frågesport. Det gick åt skogen till och från. På en musikteorifråga försökte jag dock inbilla mig att gemun hade lärt mig något, vilket den inte ens hade... Oklart varför det där var relevant. Efter frågesportandet behövde Linus ta ett samtal, vilket ledde till att jag satt och sov i hans sackosäck. Men rätt snart efter det gick vi ändå och la oss.
 
Söndagen den 1 januari blev också en sen morgon och jag var återigen emot. Men, frukost åts och allt sånt, och sen drog vi in till stan för att luncha med Sebastian. Vi hamnade på O'learys och hade en massa diskussioner. En minns inte hälften av vad en pratar om med den människan, för det är verkligen allt och ingenting... Det var hur som helst intressanta grejer vill jag ändå påstå. Efter detta sprang vi runt halva Jönköping av lite halv-oklar anledning, men till sist hamnade vi i Sebastians bil som tog oss till Max där vi tydligen åt lyxchake. Under bilfärden lyssnade vi även på hög schlager samt fick se Sebastian riktigt sur på sin bil.
Efter lyxchakeandet åkte vi hem till LInus med ett kort uppehåll för snaxköp. Hemma hos Linus gick vi ner i hans källare och bland annat lyssnade på sommarmusik. Märklig grej. Sen drog Sebastian men jag och Linus satt kvar i källaren och lyssnade på diverse skivor samt gjorde lite US-business (ingen rast, ingen ro här inte...). Mysig grej.
 
Måndagen den 2 fick jag igenom att gå upp något tidigare. Frukost hände samt en stund vid Linus mysiga piano, där bland annat nedslag, Ted Gärdestad-medly, stad i ljus samt en mysig version av Ikaros hände. Bra grej. Sen lunchades det och drogs till Nässjö (Linus hängde med mig dit). Sen åkte jag hem till Malmö i princip, och skrev businesstexter.
 
I tisdags var en väldigt lugn dag, vilket var skönt. Jag läste ut Egalias döttrar och var amazed, hade ett mycket fint påverkansgruppstelefonmöte och tog det chill.
 
Igår var jag åtminstone liiite mer produktiv, för då komponerades det en del, samt gjordes en del annat smått och gått.
 
Även idag har varit relativt lugn. André var dock här, för pianolektioner under jullovet for Life liksom. Jag fick orimligt med beröm, blev glad när han kom på hur ett komp till en låt skulle ha låtit från första början samt diskuterade konceptet med kön på Gud och vad som borde vara logiskt om Gud har ett sådant.
 
Nu ska jag skriva sifferinlägg, så det så! Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela