genomminblick.blogg.se

Fast jag vill tro att jag är poesi, är jag bara en galen estet

Jaha, när hade du tänkt komma över honom då?

Publicerad 2017-01-15 19:19:54 i Allmänt,

Hejsan hejsan hejsan! Hoppas allt är bra med er och allt sånt där, för med mig är det det. Förutom ett enormt stressberg av skoluppgifter i vanlig ordning

 

Rubriken kläckte Linus ur sig som svar på när jag pratade oom en människa jag fått känslor för. Legendariskt om du frågar mig.

 

Fredagen den 6 åkte jag + familj upp till Göteborg. Bilresan dit uppvar mycket fin, då jag och Linus hade en kaosig sms-konversation om siffror och relaterade saker. Mycket... minnesvärd, I suppose. Sen kom vi fram till min farfar som är dement, vilket var något chockande. Eller, jag ahde ju sett det innan men inte på länge. Så vi var där ett tag innan vi åkte till Isak och hans lägenhet. Där åt vi middag med han och Isaks flicka, samt spelade spel och hade intressanta konversationer. Sen åkte vi till farbror med familj, för där skulle vi visst sova. Väl där hade folk ointressanta samtal, jag smet dock iväg och hade ett betydligt intressantare samtal med Linus. Här reddes lite grejs ut som kommit upp under dagen, samt rubriken sades. Vi konstaterade även att Linus är en bra stalker och jag är en dålig. Han fick fram info på 5 minuter, jag satt i timmar och försökte få fram samma sak utan resultat. Han hade dessutom mindre att gå på. Ja, jag är bitter.

 

Lördagen den 7 åts en fancy frukost, innan vi drog in till stan för att jag skulle träffa Trassel. Föräldrar skulle göra något annat. Men jag och hen möttes upp och vi tog oss till Haga och något mysigt kaffé och åt mat. Väl där konstaterade jag att den människan verkligen har förändrats, samt så hade vi många fina samtal om bland annat utveckling, veganmat, gamla klassisar, nya klassisar och vårt förhållande till musik. Mycket intressanta grejer asså, och som sagt, väldigt kul att träffa hen efter så här länge.

Efter hängande samt gående genom ett slaskigt och bläkigt Göteborg träffade jag föräldrar och vi gick hem och åt middag. Tydligen hände även fancyness-middag vilket jag var lite halvemot för jag var inte riktigt in the mode. Men det gick bra och allt sånt där och maten var god. En jättejättegod grön ärtsoppa med pepparrot (som jag först trodde var senap), veggiebiff med potatisgratäng samt äppelpaj. Sen spelade folk någon tytp av bildfrågesport, och sen tittades på livesänd konsert innan jag gick och la mig.

Den kvällen/natten var väldigt kaos. Jag konsterade hur trött jag är på mig själv och hur jag fungerar, jag undrade vad fan det är för fel på mig och hur jag ska get my shit together. Mitt i allt ringde även Linus och Emma och lämnade mycket märkliga telefonsvararmeddelanden... Till sist mitt i allt kaos måste jag ha somnat.

 

I söndags hände basically bilresa hem vilket var skönt, måste jag säga. Att komma hem alltså. Jag hade dock supermysigt hängmöte med Systerskapskören på kvällen. Typ inga var där, men vi som var det hade sååå mysiga samtal. Jag och Rita berättade om våra kärleksliv och folk peppade mig. Vi pratade om vad som attraherar en och skrattade åt penisar. Även det här med sexuell läggning, konceptet med att vara vaksam på feministsnubbar samt normer togs upp. Kort sagt, bra grej.

 

I måndags började dagen med gemu då vi, som välkomst tillbaka till skolan, fick kastat i ansiktet att vi ska ha slutprov inom en väldigt snar framtid. Paniken är enorm! En del plugg inför det hände. Sen tror jag att jag gjorde lite business innan svenska, då jag bland annat skälde ut får lärare. Jag vill fortfarande hävda att han förtjänade det. För han är kaos och ett projekt han vill introducera är ännu mer kaos. Sen var det mentorstid och lunch, följt av kör där vi sjöng vårsånger och det var deppigt för våren är långt bort. Sen var det en föreläsning om ett naturkunskap-idrottsarbete (även kallad satans avkomma). Jag fick jättejättepanik, och den känslan består.

 

I tisdags började dagen med sång och ännu mer lullaby of Birdland. Jag börjar dock tycka den låten är lite småseg vid det här laget. Sen hade vi arrkomp då jag fick jättejättejättemycket beröm för min komposition. Det var verkligen på nivån att han "gud vad fint, din form är så fin, den här delen är så braaa!" och jag blev jättejättejättejätteglad!!! Sen var det ännu mer kaossvenska med lyrikanalys, innan lunch, tråkig naturkunskap och kaosmatte. Sen fick jag kaosa lite till med att hitta en Elvira, samt komma hem och städa ugnen. Det tog tid mina vänner, det tog tid. Inte kul alls alltså!

 

I onsdags började dagen med en oförberädd sovmorgon innan en ganska mysig ensemble. Vi fick rätt på en kaosform (tror jag, om inte läraren ändrar sig igen) och körde på den. Sen övade jag en stund och jobbade med kvintackord och blueslicks, innan engelska och lunch. Sen hade vi en kaosgympa då vi skulle prata satans avkomma-arbete, innan psykologin som var instäld. Så jag tror jag satt och pluggade, innan vi hade arrkomp och gjorde något tvåstämmigt, jag minns inte.

 

I torsdags var en relativt intetsägande skoldag, tror jag bestämt. Nej inte alls förresten, tanken var att jag skulle till en läkare och få en spruta, men det tyckte de tydligen inte jag behövde när jag väl kom dit. Så... Skola hände. Sen hem och sittandes och göra sångteori hela kvällen...

 

I fredags började dagen med en psykologilektion där vi fick jobbiga uppgifter i ansiktet och jag fick panik. Så... B. Sen hade jag en lååång håla där jag försökte plugga, försök misslyckades. Jag hade även nog det märkligaste samtalet med Hillamari om stress jag någonsin varit med om i hela mitt liv... Sen försökte jag och Philip göra historia, vilket också misslyckades. Sen hade vi faktiskt historia då vi fick massa info från syv innan vi fick jobba lite. Efter det var det gemu med lite sjysta plankningar.

Efter denna gemulektion satt jag i ett övningsrum och övade och typ skrev nästan en låt på en halvtimme. Denna låt blir myyyyyycket vacker! Jag hann dock inte fysiskt skriva ner den förrän min taxi kom och jag tog mig till centralen, mötte den mest förvirrade ledsagaren på planeten och tog mig på tåget mot Växjö för min sista styrelsehelg med US Syd. Där mötte jag först Ledsagarekalle som hade gått på den skola som var dåtidens motsvarighet till Latin men som sedan slogs ihop med Latin och blev det. Massa legendariska lärare följde då med, men jag konstaterade att Kalle levt ett miserabelt liv som intee haft de legendariska lärarna. Sen kom fler och fler folk på och vi pratade om allt möjligt, samt jag panikskrev ner det jag kom på i övningsrumet.

 

Väl framme i Växjö mötte vi Lukas och några till och gick till nomnompizzerian. Återigen fick jag fantastisk mat, samt hade diskussioner med Lukas om att jag hör fel på typ allt han säger (eller gjorde den kvällen). Samt så hade vi intressanta diskussioner om... allt möjligt.

Efter pizzeriandet kom vi till kansliet, chockade Lukas över våra snaxvanor samt planerade hur vi skulle lägga upp helgens arbete. En upprörd diskussion om årsmötets schema hände även... Jag gick dock och la mig relativt tidigt denna kväll.

 

Igår var jag relativt pigg (eller, jag ffake until you make-ade att vara pigg). Resten av folket var mer eller mindre döda. Sen kom Laoko med nybakta frallor och då blev vi glada igen. Så vi åt frukost och jag med flera konstaterade att Kalle inte är något vidare på att koka ägg... Eller, han kokar dem väääldigt löst...

 

Efter frukosten kom vi till sist igång och skrev en verksamhetsberättelse samt delar av en verksamhetsplan. Suleiman skämtade även om att han ville låsa in halva styrelsen i en tortyrkammare på grund av att vi inte svarat på en enkät... Sen åt vi lunch under vilken jag skälde ut Jonathan för hans brist på skriftspråk... Sen hade vi en låååång och härlig diskussion om påverkan som vi borde tagit för länge sen. Jag är oerhört nöjd med resultatet, hoppas årsmötet är det med. Så vi skrev även klart verksamhetsplanen.

 

Efter detta tog vi oss till simhallen där vi badade. Det var ganska trevligt ändå, särskilt med tanke på cirklar som sluts och sånt. Min första sydstyrelsehelg åkte vi och badade på det stället, samt åt fancymiddag på fyra krogar, ett av våra stammisställen. Exakt samma sak gjorde vi på min sista styrelsehelg (jag har faktiskt inte gjort exakt den emellan...). Så, bad hände och fancymiddag hände. En del tog trerätters, och trots att jag hade råd gjorde jag inte det. Under middagen hölls intressanta diskussioner om musik och tortyrmetoder...

 

På väg tillbaka till kansliet samt en stund på kansliet försökte Lukas hjälpa mig med en musikteoretisk/kompositionsmässig issue, mycket fint. Vi försökte även tänka oss hur det skulle låta utan piano och var lite sura på bristen över det. När vi var klara med det, samt gett Kalle obehagliga flashbacks till sin gemu, hade vi suttit på kansliet ett bra tag, och semlor dök nu upp. Nomnom! Så de åts och den andra VP:n skrevs. Sen satt vi och chillade och jag och Lukas hade ett mycket fint messenger-samtal under tider (viskande är så utdaterat, sociala medier 4 life). Även denna kväll la jag mig relativt tidigt.

 

Även idag var en seg morgon med god frukost. Men styrelsemöte hände vilket var myspys. Lite vemodigt att det var mitt sista alltså. Mötet var även oerhört bra, och skämt om flyglar hände bland annat. Lunch åts även på en pizzeria vid namn Excel (vilket är extremt kul med tanke på att Laoko bokade den, samt är sån där ekonomimänniska). Så, det åts och vi åkte tåg hem där jag gjorde mer sångteori. Typ det...

 

Nu ska jag typ sova! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela